NEHORÁZNE ZDRAŽOVANIE! NAJVÄČŠIA BANKA NA SLOVENSKU ZVYŠUJE POPLATKY! NIEKTORÉ AJ O 300 PERCENT

Chce vám niekto vložiť peniaze na účet, alebo chcete niekomu vklad urobiť vy? Plánujete si vybrať peniaze z vlastného účtu? Za to všetko si teraz poriadne priplatíte. Najväčšia banka na Slovensku totiž zvyšuje svoje poplatky. Nový cenník nadobudol platnosť 1.9.2017

Ak si chcete vybrať peniaze, po novom zaplatíte na pobočke až 3 eurá za výber z vlastného účtu. Rovnako ide hore aj vklad na pobočke. Ak budete chcieť urobiť napríklad urgentný prevod, za ten si priplatíte podstatne viac. Napríklad cez internetbanking to bude až 8 eur, zatiaľ čo doteraz to bolo iba 5. Ak však budete chcieť takýto prevod urobiť priamo na pobočke, zaplatíte až o 300 percent viac. Pôvodná výška poplatku bola 5 eur, po novom neuveriteľných 20!

Samotná banka sa však bráni a zvyšovanie poplatkov obhajuje. „Zmeny v sadzobníku sa netýkajú najbežnejšie využívaných služieb. Napríklad zmenu trvalého príkazu môže klient urobiť elektronicky, pri vkladných knižkách má aj naďalej jeden výber mesačne zadarmo,“ povedala hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková. Rovnako je zarážajúci aj poplatok za výber z vlastného účtu. 3 eurá platíte na pobočke, z bankomatu sa vám neúčtuje nič. Ak by vám vkladala na účet tretia osoba nejaké peniaze, za tento úkon zaplatí 1,5 eura.

Zvyšovanie sa dotkne však napríklad aj poistenia úverov. Jedná sa o spotrebné, ale aj hypotekárne úvery. Za rozšírený súbor poistenia k úveru zvýšila Slovenská sporiteľňa poplatok zo 4,6 percenta, na 5,2 zo splátky úveru za mesiac. Ak máte komplexný, ten išiel hore o 0,8 percenta na 7,5. Rovnako je vyššie aj poistné pri hypotékach pre mladých. „Zmeny v oblasti poistenia súvisia aj s nedávnymi legislatívnymi zmenami,“ povedala Cesnaková.

Potešiteľná je správa aspoň v prípade poplatku za zmenu zmluvných podmienok pri spotrebných úveroch. Doteraz klienti banky platili 39 eur, po novom je tento poplatok zrušený. Ako povedal finančný analytik, dôvodom na zvyšovanie poplatkov je viacero. „Zvyšovanie poplatkov podľa mňa súvisí aj s klesajúcimi úrokovými sadzbami. Banky zarábajú menej na úrokoch, a preto potrebujú výnosy kompenzovať inde,“ ozrejmil situáciu výkonný riaditeľ Finančného kompasu Maroš Ovčarik.

Zvyšovanie poplatkov za úkony na pobočke sú momentálne veľmi rozšírené. Dôvodom je fakt, že chcú finančné inštitúcie, aby klienti viac využívali iné možnosti na tieto úkony. A to najmä internetbanking, či mobilbanking. Čo hovoríte na toto zvyšovanie? Je to podľa vás v poriadku, alebo popremýšľate nad zmenou banky?

zdroj: vcas.sk